דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול בטראומה מתי לפנות לעזרה? 

מאת    [ 17/12/2010 ]

מילים במאמר: 564   [ נצפה 2344 פעמים ]

טיפול בטראומה מתי לפנות לעזרה?

 החיים של האדם רצופים חוויות קשות. החוויות הקשות המטלטלות את האדם ומזעזעות אותו נקראות טראומות. האם ההתמודדות עם החוויות המטלטלות מחייבת טיפול בטראומה? האם אדם יכול לעשות לעצמו טיפול בטראומה האם הוא צריך לפנות לעזרה כדי לבצע טיפול בטראומה? אם כן למי לפנות - ובעיקר מתי לפנות? במאמר זה אנסה לתת תשובה לשאלה  טיפול בטראומה - מתי רצוי לבקש את עזרתו של  מטפל? 

מהי טראומה?

טראומה היא חוויה קשה במיוחד בה מתנסה אדם במצב מיוחד, מצב קיצוני. מקובל להגדיר טראומה כהתנסות ישירה או עקיפה באירוע מסכן חיים או שנתפס ככזה ע?י המתנסה. יש שיתארו אותה כהתנסות מעוררת פחד אדיר ממדים, מעוררת אימה . דוגמאות לחוויות שמקובל לתפוס אותן כטראומטיות הן אובדן של אדם קרוב, מלחמה, או אלימות קיצונית שאני חלק ממנה או עד לה, אונס, מחלה קשה או סופנית, תאונות דרכים ואסונות טבע: שיטפונות , שריפות, רעידות אדמה, התפרצויות געשיות וסופות. דוגמאות נוספות שאנו פחות נוטים להתייחס אליהם כאל  טראומות: גירושין, ניתוחים, הרדמה,טיפול קשה אצל רופא שיניים, פיטורים, מוות או אובדן של חיית מחמד ועוד.

 

טיפול בטראומה האם נדרש?

תחשוב על עצמך ועל חייך האם לא חווית לפחות אחת מהחוויות המתוארות למעלה. כל אחד חווה טראומות בחייו. במהלך חיים שלמים יחווה אדם באופן ודאי מספר טראומות. אם כך טראומה היא חלק מהחיים טראומה היא דבר טבעי. ואם היא דבר טבעי יש לגוף שלנו דרכים משלו להתמודד עם הטלטלות הפיזיות ונפשיות שהחיים מעוררים. יש לנו מנגנון טיפול בטראומה טבעי לשם התאוששות. אנו כחלק מהטבע מצויידים בכלים ויכולות המאפשרות לנו להתאושש "מרעידות אדמה סביבתיות". כשם שהיער מתאושש לאחר שריפה כשם שהחיה משתקמת לאחר פציעה כשם שהגוף האנושי מתאושש לאחר מחלה כך גם הנפש מתאוששת באופן עצמאי לאחר טראומה. מסקנה: אין להזדרז לחפש טיפול בטראומה לאחר אירוע טראומטי. יש לסמוך על הגוף והנפש שיעשו את הנדרש בכחות עצמם. קצב התאוששות של הנפש הוא די איטי (מספר חודשים עד שנה) ולכן יש  לקחת זאת בחשבון. בכל אופן ניתן לעזור לתהליך הטבעי. שיטת אלטשולר המאמנת אנשים בתהליכים של ריפוי עצמי ממליצה על יישום עקרונות המחזקים את התהליך טבעי כגון עקרון האיטיות, עקרון הנצחון ברכות  ועוד. הרחבה בנושא ניתן למצוא במאמרי - טיפול בטראומה  5 טיפים לטיפול עצמי.

 טיפול בטראומה מתי בכל זאת לפנות לעזרה?

1. אם האירוע הטראומטי הוא אחד מתוך סידרה של ארועים - הנזק מחוויות טראומטיות הוא מצטבר אפילו שהן אינן מאותו סוג.

2. אם עבר זמן מאז האירוע המטלטל והתחושות של חרדהדיכאון הסתגרות בילבולזעםעצבנות לא משתפרות ואולי אף מחמירות.

3. אם יש לכם סוד שמנהל את חייכם - שמירה של סודות כמוסים יכולה לחולל מספר רב של סימפטומים ובראשם התקפי חרדה ודיכאון. חשיפת סודות כמוסים והוצאתם מהארון רצוי שישה בליווי של איש מקצוע כדי שהאדם יזכה להקלה ולא יתפרק לגורמים בעקבות שיחרור האנרגיה המתרחש בעקבות גילוי של סוד כמוס. האנרגיה משתחררת בתהליך כזה דומה ל אנרגיה המשתחררת מביקוע האטום. אפשר להינות מאנרגיה זו ואפשר גם להיפגע ממנה. טיפול בטראומה הוא בין השאר לימוד, הכרות ותיעול של האנרגיה המושקעת בשמירת סודות.

 טיפול בטראומה- סוף דבר

לא כל טראומה צריכה טיפול בטראומה. יש לנו מערכת טבעית של טיפול בטראומה כדאי לסמוך עליה ולתת לה זמן לעשות את עבודתה. אם משום מה היא אינה עושה את עבודתה או היא מותשת מהתמודדות עם ריבוי טראומות יש לחפש טיפול בטראומה. ישנם מספר דרכים והרבה מטפלים השילוב  המוצלח של השניים עבורכם יכול להביא רווחה ונחת יכול להביא בריאות. ( זכרו ! רק אתם מהווים קנה מידה לאיכות השילוב - שיטה-מטפל.)

איתי אלטשולר מפתח שיטת אלטשולר  טיפול במצוקות נפשיות המחויב לתוצאות. www.vitality.co.il  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב